کد خبر 238982
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۸

چهارشنبه 27 اسفندماه سال 1354 – شهرآورد هجدهم استقلال و پرسپولیس؛ مسعودمژدهی دقیقه 21 برای استقلال و محمودخوردبین دقیقه 86 برای پرسپولیس گل زدند.

به گزارش مشرق، هفته دوم جام چهارم تخت جمشید بود و استقلال (تاج) و پرسپولیس در آخرین روزهای سال 54 در مقابل یکدیگر صف آرایی کرده بودند.
وقتی که بازی با سوت محمدصالحی آغاز شد پرسپولیسی ها خیلی زود سوار بازی شدند و چند موقعیت گل را هدر دادند. در جریان یکی از این حملات ناگهان استقلال از روی ضدحمله دروازه پرسپولیس را با سماجت مثال زدنی مسعود مژدهی باز کرد. بعد از این گل پرسپولیسی ها دوباره سراسر حمله شدند اما تمام فرصتهای این تیم یکی پس از دیگری به هدر رفت، یکبار هم شوت زیبای علیرضا عزیزی به تیر دروازه استقلال برخورد کرد تا اینکه در دقیقه 86 خوردبین توپی را که از علیرضا عزیزی دریافت کرده بود شوت کرد و توپ به زیر تیر افقی دروازه خورد و به سمت دروازه رفت و سپس به سمت بیرون چرخید در این لحظه منصور رشیدی با زیرکی توپ را از آن خود کرد. محمد صالحی هنوز تصمیم خاصی نگرفته بود که منوچهر نظری – کمک داور بازی - اعلام گل کرد و صالحی هم با دمیدن در سوت خود مرکز زمین را نشان داد و جنجال بعد از آن شروع شد...
بازی با اعتراض استقلالی ها چند دقیقه به تعویق افتاد و سرانجام در حالی که مسابقه تماما رنگ خشونت گرفته بود با اخراج مسعود مژدهی تا جائی که صالحی سوت پایان را زد ادامه یافت ...

عکس زیر صحنه ای بسیار زیبا از بازی نه چندان آرام این دو تیم است؛ حسن روشن شماره 10 تاج با حرکتی شبیه یک فن کاراته رضا وطنخواه را وادار به تسلیم کرده است.


چند نکته از این بازی:
1- جهانگیر کوثری گزارشگر و مجری سابق برخی از برنامه های ورزشی اولین دربی خود را انجام می داد.(با پیراهن استقلال)

2- تیم داوری این بازی یکی از قویترین تیمهای داوری تاریخ دربی بود، هر سه داور بین المللی بودند و بازیهای حساسی را در آسیا سوت زدند. (محمدصالحی، منوچهر نظری و محمد ریاحی)

3- علیرضا عزیزی بازیکن ملی پوش پرسپولیس هم برای اولین بار در دربی به میدان می رفت واتفاقا بازی خوبی هم از خود به نمایش گذاشت.

4- مجله تاج با چاپ عکسی مدعی بود که توپ وارد دروازه تاج (استقلال) نشده است. هیچ وقت هم بالاخره معلوم نشد توپ گل شد یا نشد؛ درست مثل فینال جام جهانی 1966 لندن ...

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مرتضی ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    0 0
    این استقلالی ها خودشون رو میشناسن که غیر از بازی خشن جور دیگه ای به نتیجه نمیرسن
  • ikco ۰۳:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    0 0
    مثل اون بازی که شماها دوتا اخراجی اول بازی دادین. داشتین زمین رو ترک میکردید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس